Att sy en blommigklänning

Igår, innan jag åt thaimat med Frida, köpte jag ett fint blommigt tyg, med klänningsplaner i tanken. Sen på kvällen gjorde jag en mall med hjälp av en klänning jag har och idag överförde jag det till tyg.
Efter mycket klippande, strykande, tänkande och sicksack sömnad var det dags att sy ihop delarna.
Ca 6 timmar senare kunde jag gå runt i denna skapelse och få sommarkänslor. Sen tog jag med mig den (att jag även hade strumpbyxor, kängor, tjock halsduk och dunjacka behöver vi inte nämna) på picknick och sen cirkus. Jag känner mig så barnsligt glad!


Wow! Den blev ju superfin. Vad duktig du är

Svar: Hihi tack, syslöjden har väl givit lite kunskap i alla fall!
dagboksskriftiberlin.blogg.se

2013-04-04 | 19:44:10

hihi men guud vilken fin du har gjort!

Svar: Åh tack !!
dagboksskriftiberlin.blogg.se

2013-04-04 | 20:33:20

Åh, gud så himla fin den är! Har också funderat på att sy en egen klänning, får man fråga var du fick tag i tyget och mönstret? Eller alltså, hur gjorde du mönstret av en klänning du redan hade? Riktigt fin blev den!

Svar: Tack så mycket! Tyget köpte jag i en lite tygaffär i staden där jag bor men det finns säkert lite liknande här och där. Mönstret gjorde jag genom att rita av en klänning jag har (denna: http://theresiiia.webblogg.se/2013/march/nar-lillebrorsan-fyller-10-bast.html). Jag tejpade helt enkelt ihop lite tidningsblad, la klänningen på, mätte och trixade! Men mitt största tips är att göra det en dag när du har massa tid för det tar lång tid, men är absolut värt det. Lycka till!
dagboksskriftiberlin.blogg.se

2013-04-05 | 12:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback