Snälla tomten!



Lite fina saker som jag inte skulle tacka nej till!

Lite knas på en engelska lektion

Tyda.se är lite spännande, coolt att kunna tala i näsan...

En sån där fläta

Kände att det var ett tagsen som jag uppdaterade denna kategorien, nu blirre´frukost!

Pluggar


På onsdag har vi prov på första världskriget och mellankrigstiden så just nu sitter jag och pluggar (och skriver om massa!) på det. Till att börja med så ser det ju rätt bra ut, massa svart och fin text men vad händer sen, rött?


Helt plötslig dyker det upp ord som dessa i min lilla text som jag ska ha för att lära mig om detta, hur ska detta gå? Man kan ju inte skriva att det är kaos på ett prov...

Förövrigt så håller jag på att blåsa bort, taskigt väder.

En tomte

(Jag vet att jag äger på att måla tomtar!!!!!)

Nu är det faktsikt så att det är mindre än en månad kvar till (h)jul och det kommer antagligen rulla på ganska snabbt (hihiiii). Därför får man lov att göra (l)ju(v)liga jul inlägg på sin blogg.
För övrigt är jag sugen på glögg och pepparkakor men nu ska jag ha engelska!
Hihii, detta är inte alls rörigt! :D


Ett litet meddelande


Musik


Jag har bara tre ord att säga om detta:
Så himmla grymt!

Fem sanningar



♥ Jag gillar godis & annat sött alldeles för mycket
♥ Jag skulle vilja köpa mer mysiga tröjor
♥ Jag tycker att musik är en av de bästa sakerna som finns
♥ Jag tycker det är skoj att säga knasiga saker & skratta
♥ Jag är nog bäst i världen på att lyckas köpa för stora byxor

Tegelsten

Här är min fina mobil, coolast i stan. Alla Iphones kan bara slänga sig i väggen!

 

Okej, skämtosido... Hur som helst så har jag haft denna i tre dagar nu eftersom abonnemanget på min lilla rosa har gått ut. Det bästa med denna måste ju vara när man har runt 50 sms i inkorgen och det kommer upp en ruta "Sms inkorgen är fylld till 95%". Underbart!


Min humor äger

hihihiiihiiii...


Allt går om man vill

En hel del text men det är värt att läsa!

Idag på idrotten sprang vi slingan, en asfaltsväg som går runt skolans område som egentligen är rätt tråkig. Förr så sprang vi alltid på en grusväg i en lite mer "skogig" miljö och det var egentligen mycket bättre men efter att en elev var nära på att bli påkörd när den skulle gå dit (man måste korsa en hyfsat stor väg) så springer vi inte längre där utan nu är det varvet runt skolan som gäller. Ibland springer vi ett varv, ibland två och ibland tre. Just idag var en sån dag då vi sprang två varv, på tid och den där tiden gör i alla fall att jag blir extra peppad, man vill ju slå sitt egna rekord! Samtidigt så har jag vart förkyld osv så jag var lite osäker på hur det skulle gå. Jag sprag tillsammas med en kille i klassen för det är ju alltid lättare att hålla ett bra tempo om man springer tillsammans med någon som är ungefär lika snabb också kan man ju peppa varandra. Vi sprang och höll faktiskt ett bra tempo och tillslut så var det bara runt 100 m kvar, 100 meter! Plötsligt ökar han takten och springer, jag känner hur jag med vill öka takten men benen tar emot. Först blir jag lite sur på mig själv, jag vill ju vinna, jag vill komma först! Men det gör jag inte, jag kommer tvåa. Men när jag får reda på min tid så blir jag ändå glad för jag har slagit mitt rekord med 25 sekunder och det faktisk en hel del. Från 11.55 till 11.30 och ja, jag är nöjd, super nöjd! Så vad vill jag säga med detta? Jo, egentligen så är jag nog en av de största tävlingsmänniskorna och om det skulle vara möjligt så skulle jag vilja vara bäst på allt! Egentligen har jag nog inte så jätte bra kondition, men det sitter till 50% i huvudet, jag vill klara detta och då kan jag detta! Kort sagt, så länge man inte ger upp så klarar man det mesta och ja, jag är nöjd!

Från en glad tjej som nu måste bege sig ut och fota på temat höst för skolan, önska mig lycka till!

Happy girl

Just nu är jag såhääääääääääääääääääääääääääääär glad! Har verkligen vart en toppen dag, eller i alla fall eftermiddag. Först var det sång med världens bästa kör, massa kärlek till, och sen hade jag barnträning i en timma och sedan egen träning i nästan två timmar. JIPPYYY!
uppdate: Vi sjöng jul & lucia sånger på kören, så hiiiiimla mysigt, lycka!!

På min dörr

Här är insidan av dörren till mitt rum och idag har jag satt upp lite tänkvärda texter på den.

En liten närbild, vilken text gillar du mest? :)

Mysiga sockar & knasig dator

Just nu sitter jag i sängen med min brorsas dator som han var snäll och lånade ut till mig. Min dator är nämligen på lagning, jag lämnade in den i för drygt en vecka sen. Anledningen är att den låter som en hel ångmaskin, eller som jag tror att en sån låter, hel knas!
För övrigt har jag på mig ett par jätte mysiga raggsockar så snälla, anteckna det på en isbit! Slutligen så tycker jag att raggsockar är ett lite udda namn, förslag på varför de heter så? Om ni inte har det så kan nu alltid lämna en liten kommentar med musik tips för jag är i stort behov av det nu.
Ha det gött!