Tävling



Just nu hålls det en fototävling hos http://standingcarla.blogg.se där man kan vinna en liten goodiebag med produkter från VivaLaDiva. Temat är Blommor och natur och här över är mitt bidrag. För att komma till tävlingen kan ni klicka här!

-


Tips

Hejsan svejsan! Hoppas att alla har en toppen dag!
Jag ville bara slänga in ett litet inlägg om en blogg som jag nyss klickade in på. Denna tjejen skriver verkligen jätte fina texter och noveller, kolla bara in detta!

Nu sticker jag och tränar, ha det gött! :)

Musik


Just nu är jag på jakt efter massa ny musik och mitt sökande skulle absolut kunna gå betydligt bättre.
Här är i alla fall en låt det är bara ett problem, jag kan inte bestäma mig, är den bra eller dålig?

Spotify länk, hittar inte låten på youtube.

Hur man lockar håret med plattång

På mitt förra inlägg där jag hade lockat håret med plattång så fick jag frågan, hur gör man? Eftersom att jag inte är mästare på att förklara så gick jag in på youtube och här har ni en liten förklaring som Egoina har gjort, hoppas ni förstår!

(spola fram till ca 1.20)

Lockar



Gissa vem som lärde sig att göra lockar med plattång igår?
Sv: Jag! :D
Gissa vem som älskar lockar?
Sv: Jag! :D

Earth Hour

Glöm inte att släcka ljuset nu vid 20.30! ;)


Pärlor + Örhänge = Sant?



När jag rotade igenom min garderob så hittade jag några indianpärlor och en pärlplatt och blev lite sugen på att pärla. Men jag kan inte riktigt bestämma mig om vad jag tycker om resultatet... Dagens i-landsproblem? ;)

Lasagne recept




Våffeldagen




Jag har just ätit en av mina favorit rätter, Lasange och sallad! Mums! Jag och min lillebror fixade det så det kan hända att jag slänger in ett recept imorgon, vad tycks om det? :)
Men men, som sagt så är det ju våffeldagen idag och här över är en bild som jag tog exakt för ett år sedan. Då satt vi ute på altanen nästan hel eftermiddagen i T-shirt! Riktigt härligt! Jag önskar verkligen att det blir sånt väder snart!

Skrivbord



Mitt über gulliga skrivbord! Nalle puh är ändå rätt söt! :D

Tänk Positivt


Skugg bild 4


Musik, nu och för alltid



Snödroppar 2


Stenar som dekoration



De flesta som någon gång har varit utomlands i något varmt land har nog någon gång gått och plockat stenar eller snäckor längs stranden. Sen tar man men sig några hem men vad ska man göra med den hemma?
I sommras så var jag på Rhodos och där fanns massa fina stenar och ett tag hade jag dem i ett glas med vatten i fönstret. Det var faktiskt rätt snyggt, men det är rätt irriterande när vattnet avdunstar.
När jag tog bort det där glaset så fick jag för mig att lägga stenarna i olika linjer, tex som på bilden, runt lådorna och tidskriftssamlarna på skrivbordet. Sen har jag även några på en hylla och några i ett ringligt mönster på fönsterbrädan.
Jag är nöjd!

Frukostbullar



I morse vaknade jag kl halv sju och det är verkligen inte det roligaste att göra det när det är helg. Sen blir det inte precis bättre av att man inte kan somna om. Istället gick jag upp och spelade lite sims och sen satte jag igång och bakade frukostbullar. Väldigt smarigt och mycket uppskattat!
(Tips! Istället för att bara ta vanligt vetemjöl så kan man ha i lite anda saker också som tex havregryn eller dinkel)

Skugg bild 3


Vår tecken



Åh, äntligen äntligen äntligen! Snödroppar måste ju vara ett säkert tecken på att våren är påväg!
Är det någon annan som har sett något speciellt vårtecken? :)

Du är bra som du är!


Var dig själv och försök inte att vara någon annan. För vad tjänar det till när du garanterat blir mer älskad, av att vara dig själv.

Jag gillar verkligen att skriva olika och lite peppande texter. Eller egentligen så gillar jag att skriva överhuvudtaget, men ändå. Jag vet inte varför men ibland när jag har tråkigt så tar jag fram ett pappper och skriver några rader. Förr, när jag var mindre så ritade jag väldigt mycket men eftersom jag inte anser att jag är speciellt bra på det längre så blir det oftast att jag sitter och skriver istället.
Hur som helst så fick jag ju för mig att jag ville kunna skriva skrivstil för ett tag sen så nu har jag gjort yttligare ett försök. Inte så jätte bra (anledningen till att jag har skrivit texten under bilden med ;) ) men ingen föds ju som proffs, eller hur? :)

Dagens frisyr


Dagens fundering



Om vi låtasa att detta stämmer, varför får man då inte ha tuggummi på lektionerna? :P

Något att tänka på


Skuggbild 2


Träning!

Nu ska jag snart sticka och träna. Det blir nog mycket styrka pch kondition, alltid kul! :D
Tagga tagga tagga!

Dagens frisyr


Totalt fantasilös frisyr men jag har ingen inspiration! Jag tycker att fler borde slänga upp en bild så att man kan inspirera varandra! Det är i alla fall därför som jag gör det, för att ge andra inspiration och nya idéer!

(Jag har gjort en ny kategori "Dagens frisyr" där jag snart ska samla alla de bilderna, bra va? :) )

Skuggbild - Ballerina



Nu, träning!

Fail fail fail..



Gammalt-udda-hårspänne-som-jag-inte-vet-var-det-kommer-ifrån + Oplattat hår = Dagens frisyr
______________________________________________________________________________________

Imors när jag vaknade så stod dörren lite halv på glänt och ljuset från hallen lyset in på mitt rum. Sen när jag reste mig upp så bildades en fin skugga på min vägg och jag blev genast sugen på att fota just det, skuggor.
Jag tog fram stativet, kameran och fjärutlösaren men ingen skugga blev riktigt skarp och bra i kameran och jag förstod inte vad felet var så jag gick istället och åt frukost.
Sen när jag skulle ta Dagens Frisyr bilderna så upptäckte jag att objektivet stod i läget M - manuellt. Underbart, inte konstigt att skuggbilderna inte blev så bra...
Men man lär sig av sina misstag

Nummer två


Ett stycke härlig låt



Eliza Doolittle - Pack Up

Water



Några vattenbilder som jag fotade nyligen! :)

Var glad


Försök vara glad och acceptera livet som det är, för vad blir bättre utav att man går runt och surar?
__________________________________________________________________________________________________________

Åh, jag vill så gärna lära mig att skriva fin skrivstil! Här ovan har jag gjort ett litet försök, inte så lyckat, därför texten under ;).

Nu måste jag verkligen rensa datorns skrivbord och lägga in mapparna med bilder på usb minne! Sen funderra jag på att spela sims, riktigt lockande.

En liten get



Idag var det friluftsdag (heter det så?) med skolan, alltså skulle man välja en aktivitet man ville göra under dagen. Jag hade tennis och den började klockan tio. Så hur glad jag blev när jag vaknade av mig själv klockan sex kan nu ju själva lista ut..
I alla fall så fick jag för mig att gå cykla till vallarna, sådär en timma innan vi skulle börja. Jag fick inte någon jätte bra bild men denna tycker jag ändå var lite gullig.

Vatten


Kakformer + Sallad



Vem sa att man bara kan använda kakformer till bakning? Nu när jag skulle förbereda för kvällens tacos så använde jag dem till salladen istället, vad tycks? :)

Träd



Ett stycke träd sen när jag var ute och fotade för ett tagsen :)

Landskap - fält


The House Of The Rising Sun



Min lugna musiksmak som plötslig bara dök upp har tydligen även smittat av sig på min piano spelning. Just nu är min favorit "The house of the rising sun", Riktigt fin på piano.
Men som sagt, detta är bara just nu, vem vet vad jag gilalr för musik i morrn?

-


Landskaps bilder



För ett tagsen så fick jag hem det nyaste numret av Kamera och Bild i brevlådan. Där hade de ett reportage om landskapsbilder, väldigt inspirerande! Tyvärr så finns det inte så jätte bra ställen till att fota det här som jag bor så reslutatet blev inte så lyckat. Men övning ger ju färdighet, eller hur?

Dagens frisyr



Idag kör vi på halt failad fläta! :P

Smile


Schampo



Detta schampot luktar verkligen underbart, jag är kär.

Happy Music

Alvarligt nu, är det någon som kan låta bli att le när ni hör denna låten? Så himla glad, mer sånt!



Spotify länk

Hur man stegvis viker ett hjärta av en servett


Dagens frisyr



Jag gillar verkligen flätor. Jag tycker det är riktigt snyggt! Nu ska jag ta tag i mitt rum och ge det en rejäl omgång, i städning alltså.
Hoppas att jag kan insperera någon till lite flätor!

Tänkvärt citat


Cupcakes















Igår var det en toppendag! Jag har blandannat köpt massa söta muffinsformar så nu är jag sjuukt sugen på att baka cupcakes eller liknande! Någon som har tips på något spännande recept man kan testa?
Hoppas alla får en bra dag! :)




















En muffins som jag bakade för ett tagsen