Plugg, plugg och mer plugg


Sunset


Istid

Detta är andra inlägget som får rubriken "istid". Men vi är nog seriöst på väg mot en  ny istid för när jag hade tränat och duschat så skulle jag gå till bilen (ca 100 m) och mitt hår börjara frysa? Då måste det väl ändå vara ett tecken på att vi är påväg mot en ny istid? Eller?

Mikrofonkåt

Det är väl ingen som har missat att Septembers version av Petters Mikrofonkåt nu finns på spotify?
Grymm låt!
Jag tycker nog att Septembers version är bättre, vad tycker ni? :)

Sommar


Finns det någon som just nu inte vill ha sommar?
Värme, hav och blå himmel <3

Schack



En bild som jag fotade hos mina kusiner. Jag har haft lång slutartid (ca 5 s) och så var det en bordslampa jämte. Därav det gula ljuset. i vanliga fall tycker jag oftast att gult ljus förstör bilder men här tycker jag att det passade bra, elelr vad tycker ni? :)

Tacos



Den otacksamma

Jag kollade nyss igenom massa bilder, bara för skoj skull. Jag älskar verkligen foton. På ett kort så har man fångat ca en sekund av sitt eget eller en annan människas liv. Men iaf, det jag kom fram till var att jag hade väldigt många olika frisyrer på de olika korten och då slog det mig hur otacksamm människan egentligen är. Varför inte bara vara nöjd med hur man ser ut och det man har? Vara nöjd med det man har och glädjas åt det?
Visst, jag ska egentligen inte säga något, jag plattar, lockar och vågar håret. Jag sminkar mig och sånt. Men ändå.



Egentligen så har jag rakt hår (inte som på mittebilden för det är plattat) men ändå inte riktigt rakt. Fast egentligen så tycker jag att den första bilden med vågit hår är finast.
Hur är erat hår naturlig och vad tycker ni är finast?

ett citat

Jag hittade just ett mycket tänkvärt och fint citat.


Nu har jag massa plugga att sköta,
ha det gött :D

Pipi 65 år



Bara så att ingen missar det så fyller pipi 65 år idag.
Google är mycket lärorikt :D

Frida tvinga mig att skriva att det var hon som
upptäckte denna "spännande" nyheten.

Header

Så, nu har jag pillat ihop en liten ny header. Jag ska slänga in lite mer bilder på den sen men inte just nu. Vad tycker ni, förbättring eller försämring? :)

-


Istid

Vi är garanterat påväg emot en ny istid! Det är sjukt kalt ute och minusgrader. Usch och blä! Jag vill ha värme!
Kom hem från Frida för ett tag sen och just nu är mina tår isbitar :S


Jag hoppas verkligen att det inte blir såhär mycket snö igen, som det var förra vintern.
Visst, snöö är jätte mysigt,
men också jätte kallt..  :P
Vilken är din favorit årstid?

Ett foto


Bara en liten bild

två bilder


En flugsvamp och en svart svan från leeds castle.

Lång slutartid

Jag måste verkligen tipsa om detta tips inlägget. Verkligen ett grymmt roligt tips och de blir mycket coola bilder. Jag var ute och testade innan i dag, älskar det <3

Candy


Just some candy, because I like it

Snö

Igår kom de första "riktiga" snön på denna hösten. Det har snöat några gånger innan men då har de smält bort direkt men nu har den vart kvar till idag, även om det mesta just nu är slask. De snöade lite nästan hela kvällen igår så mina bröder gjorde en snögubbe som ja fotade i morse. När jag skulle gå ut till den så fastnade massa snö under skorna, det är därför man ser gräset :P


Hoppas alla har en toppen dag :)

Fil med smak av pepparkaka

Uch och blä enligt min smak! Filen som smakar pepparkaka är verkligen inte god, den smakar riiiktigt konstigt.
Men det är ju bara vad jag tycker, någon annan kanske tycker något annat om den? :P

 


Orgel

Den som svarade rätt först var Linnea. Det var en orgel på bilden, fotad i england. Besök gärna henens blogg här :)

Lite tråkig bild, men men :P, I och försig så är det ett bra exempel på hur mycket bättre en bild kan bli bara man går lite närmre eller testar en annan vinkel :)




























Gissa, vinn en länk

Den som först gissar vad det är på bilden vinner en länk!
(på bilden är det bara en del utan den saken:P)


Bilder

Just nu sitter jag och rensar igenom massa bilder, ca 1000 st! Rätt jobbigt men det är kul med och skönt att snart ha det gjort. Det är bland annat bilderna från london, över 500 st bara dem. Men men, det är ju kul att ha i efterhand :) och kul att fota, men själva rensandet är inte min grej :p
Jag hittade bla denna bilden. Eftersom att de har vänstertrafik och det inte är så vanligt så stod de såhär vid flera övergångs ställen i London.



Nu ska jag fortsätta rensa :P

Godnatt



Musikk

Inspiration, ja tack


Pepparkaka


Igår när jag kom hem efter träningen såg jag att någon hade köpt hem pepparkakor, mums! Pga detta kom jag just att tänka på, varför säger man egentligen att man blir snäll av pepparkakor?
1. De som sålde pepparkakor hittade på det för att det gick dåligt för dem.
2. Det var någon som ville ha en bra andledninga att äta dem?
3. Det var någon som åt en pepparkaka och kännde sig genast snällare?

Skämt o sido, men iaf, varför säger man att man blir snäll av pepparkakor. Jag tror npg på alternativ två, men istället så ska jag bestämma att man blir snäll av cholkad och godis :P

En sak som jag också har kommit på är att de finns rätt många andra grejer med "pepparkaks smak"? Det låter lite skummt, någon som har testat ballerina pepparkaka, falköpings filmjölk med pepparkaks smak eller gb sandwich med smak av pepparkaka? Var de i så fall gott? :P


(Produkt bilderna är lånade här, här och här ifrån :P)


Var rädda om varandra


Träning

Helt ärligt, med handen på hjärtat, finns det någon bättre känsla än när man har tränat och är helt slut. Man känner att man verkligen har ansträngt sig och tagit i allt som man orkar och det känns som om man ska dö vilken sekund som helst bara för att man är så trött, oslagbar känsla!
Då blir i alla fall jag glad, när man känner att man har tar i allt vad man pallar och sen när man tror att man inte orkar mer så skriker tränaren "10 sekunder kvar, ta i nu, ren vilja!!". Fast man inte tror att man pallar mer så tar man i ännu mer och när de 10 sekunderna har gått så blir man stolt över sig själv för att man känner att man fixade det. Att man gjorde ett ännu bättre jobb en förra gången och man ser fram emot nästa gång när man ska göra ännu bättre ifrån sig.
Jag älskar den känslan! Alla borde hålla på med någon sort av kampstort :)

Sommar

Jag längtar verkligen tillbaka till sommaren, gillar inte hösten speciellt mycket bara kallt och regnit. Fast det är ju rätt kul med vinter (om det är snö :p) och våren är vacker. Men hösten, nej tack. Visst det är fina färger och sånt men det är fortfarande kalt, regnit och det blir mörkt vääldigt snabbt, redan vid fyra-fem? :o
Men men, om man har tillräckligt med kläder på sig så ska man nog överleva denna hösten med.
Det finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder ;)

En bild från när jag var på Rhodos i sommras


Kärlek

Jag vill verkligen ge massor av kärlek till denna låten, så underbar och vacker och bra text och allt. Om du mår dåligt någon gång, lyssna på denna låten, det hjälper <3


Som en saga

En till bild från Leeds castle. Det är så vackert med vattenfallet och sen slottet i bakgrunden, iaf enligt mig, vad tycker ni? :)


-


Fåglar

Hejsan, hoppas att alla har de bra. Själv är jag rätt trött för tisdagar är rätt så stressigt för min del. Först har jag skolan från 8-14.20, sen piano 14.40 och då är jag hemma ca 15.30 och sen är det fotbollsträning kl 16. Ibland kan det bli lite för mycket med oftast så funkar det bra. Förutom att jag nu har fått huvudvärk, men sånt händer ;)
Hur har eran tisdag varit? :)

Här kommer två bilder från när jag var i England på Leeds Castle, kommer kanske bilder på själva slotte senare men vi börjar med dessa.



Det var lite tråkigt att vissa fåglar satt i burar (men annars så skulle de ju rymma så det är rätt självklart) för de ser ju lite tråkigt ut med gallret, men jag gillar denna bilden ändå :)

Godnatt

Godnatt, hoppas att alla har haft en toppen dag och i så fall att ni får en minst lika bra dag i morgon :D


MusikMusikMusikMusik<3

Snart bär det av emot kören :D alltid lika kul. Skulle egentligen inte skriva något speciellt bara att denna låten här under är helt underbar! så vacker <3


Big Ben

Då var helgen slut och i morrn blir de skola igen, sen kör :D och träning. Antagligen så ska vi börja med lucia sånger, inte mig emot :P jag brukar alltid tycka att man börjar med det för tidigt, men inte i år :P
Men men, här kommer en lite bild på en stor klocka ;)


Farsdag

Idag är det farsdag, hoppas att ingen har misat det ;) har ni gjort ngt speciellt till era pappor? Jag bakade en tårta, blev jätte nöjd med hur den ser ut men den är okej, och den var iaf god :P


Hemma

Hallåå, nu är jag hemma igen. Jag har haft det jätte bra och de komemr kanske upp några bilder senare idag :) Men just nu så har jag en krönika som jag MÅSTE skriva. Jag började lite på lektionen i tisdags men jag kom jus på att de mer liknar en novel så nu är de bara att börja om från början.


London

Hejsan :)
Jag är inte så grym på att uppdatera min blogg men jag hoppas ändå att ni vill följa den! Tyvärr så kommer den bli ennu sämre fram till söndag för jag ska till London! Det kommer bli jätte kul. Jag ska ta med mig kameran och hoppas att jag får en del bra bilder så de kanske komemr upp några här. Så om ni vill se London bilder kan ni komma tillbaka till mig på söndag. För att inte glömma det kan ni ju lägga till mig på bloglovin ;)
Men ni får ha de så bra så ses vi på söndag! :)




















En random legobild, han är lite cool ändå :P

Lite mer musik




En rätt grym låt ändå ;)

Kulturskolan

Sitter just nu på världens mysigaste kulturskola och väntar på att kören ska börja. Den lilla kören började nyss sjunga lucia sånger, mysigt! Jag är faktiskt väääldigt sugen på att gå lucia tåg detta året. Tänk att de alltid ska vara någon som sjunger del på den tonen där man ska gå ner första gången och upp på andra (på natten går tunga fjät, lucia sången).

Natten går tunga fjät runt gård och stuva
kring jord som sol'n förgät skuggorna ruva
||:Då i vårt mörka hus stiger med tända ljus
Sankta Lucia, Sankta Lucia :||

På de fetmarkerade "Sankta Lucia" ska man gå ner på första och upp på andra. Väldigt nödvändig information, men rätt ska väl vara rätt? :P

Men men, lucia är absolut julstäming till max! Det är faktiskt inte så lång tid kvar nu, eller kanske lite lång. Men tiden går snabbare än vad man tror ;)


En liten bild


Fototävling

Jag är mer och deltar i Mimis fitotävling där man kan vinna ett close-up+4 filter från Tvspelsweben. Delta du också här.

Här är mitt lilla bidrag :)


MUSIK

Är det ingen som kan skriva något musik tips? känns som om jag lyssnar på samma låtar hela tiden :O behöver ny musik nu nu nu! :D

Göteborg-tidsinställt inlägg

Just nu sitter jag antagligen i en bil till Göteborg tillsammans med min fina vän Frida :D. Här över är en bild på henne som jag tog igår.
Hoppas att ni har en bra dag!

En bild från gårdagen


Things changes, people change, the world change but life goes on. You have to fight for the people you love but if you don't get anything back it can be very hard and in the end you don't have the strength to fight any more.
And you give up.


Lejonkungen

Lejonkungen, är inte det världens gulligaste disney film? Så underbara låtar och så gullig och allting. Djungelboken har också några härliga låtar men inget slår Lejonkungen, inget inget :P
Min favorit låt från filmen är nog denna.
"Allla vet hur jag ska va, men jag vill bara vara jag" klockrent. Det ställs alltid massa krav på att man ska göra så och så. Vissa saker kanske man inte gillar över huvudtaget men ändå gör man de. Bara för att passa in eller för att man helt enkelt måste. Men egentligen så ska man ju bara vara sig själv. Man ska aldrig försöka spela någon annan och vara den man inte är. För då blir man ju ingen. Bara en liten falsk människa som är osäker på sig själv, och helt enkelt saknar självförtroende. Hur svårt det än kan vara så måste man alltid försöka vara sig själv! 

För övrigt så kommer här en bild från dagen :)


Godmorgon

En gammal bild på en vacker soluppgång

Dagens tips, vackna inte tidigt på ett lov. Förmodligen så ligger alla andra och sover och då blir det rätt trist. Men morgonstund har guld i mun (eller vad man nu brukar säga :P), nu tar jag ett äpple och sticker ut och fotar :)