Gott nytt år!

Hoppas alla får ett toppenbra tvåtusentolv!
Här är två nyårslåtar, What are you doing new year's eve med Ella Fitzgerald och Happy new year med Abba!

Jul, eller nästan i alla fall

Uppdateringen här har inte precis varit toppen den senaste tiden men men, det har ju varit jul och då är det ju massa saker som ska göras. Hur som helst, här kommer en liten sammanfattning.
Jag gjorde ett pepparkakshus som kanske inte plev världens finaste men i alla fall lite små mysigt.
Vi hade såklart en julgran och såhär såg den ut ifrån två olika vinklar.
Konstigt nog så kom det aldrig någon tomte till oss men vi fick ändå paket, däremot så hittade jag denna lilla filluren under granen, kanske hade han ett finger med i spelet?
Efter att vi hade lyssnat på julmusik så gjorde vi något som jag aldrig förr har gjort på julafton, vi åkte ner till stranden.
Där drack vi glögg och spelade lite kubb, mitt lag vann, hehe..
Sen åkte vi hem till oss och åt julmat och vi började med grönsaker, därför det inte finns några köttbullar eller liknande med på bilden ;)
Vi kollade på Kalle Anka, även om man redan kan det utantill..
Också åt vi kakor och godis, massa kakor och godis, alldeles för mycket men jag gissar att det hör till?
Här är en av mina presenter, en rosa ukulele, som jag har spelat massa på ikväll, jätte mysigt!
Nu ska jag lägga mig och läsa lite och sedan sova, nattiiii! ♥

I mitt fönster

Min fina ljuslykta
Dagen tillbringades tillstörsta delen med Frida på gekås där jag tramsade runt, men även köpte lite fina saker, som detta lilla huset som just nu befinner sig i mitt fönster.
Just nu har jag ingen aning om vad jag ska hitta på, kanske lyssna på/spela julmusik, vem vet?

Dagar och månader

Nu är det bara 8 dagar kvar till jul, åtta dagar! Detta betyder även att det bara är en månad kvar till min födelsedag, hel knasigt.
Här är en lite annorlunda jul låt eftersom jag vet att min kära vän Frida verkligen uppskattar udda musik, eller? ;)

10 dagar kvar

En fin låt
Nu är det bara 10 dagar kvar till jul och det är fortfarande plusgrader och gröna gräsmattor, inget som jag uppskattar i alla fall. Hur som helst, med elelr utan snö så kommer det faktiskt att bli jul. Inte långt kvar!

Pepparkakshus

Hmm, funderar på att göra ett pepparkakshus som förra året, ska nog börja med någon fin ritning nuuu :D

Musiiiiik

Jag är lite smått beroende av glee och på de avsnittet jag såg nyss så sjöng de denna låten, sååå fin!

Varm choklad



Sitter här och lyssnar på Melissa Horn och dricker varm choklad och nu ska jag ta tag i min teknik inlämning.

Happy happy happy


Idag är det webbcamerabildernas dag, eller nä, men vi kan väl låtsat?

Åhh, är så glad idag! Redovisningen idag på tekniken idag gick toppen, sen va det lite övning med skolkören och det var väl också rätt mysigt sen var det mer lektioner och sist no prov, som ja tror gick hyfsat. Efter det var det kör osv, jätte mysigt (om man bortser från huvudverken) och sedan avslutades dagen med träning, man måste bara älska det! ♥

22 minuter


En stycke dagens frisyr, sov med flätor och sedan slängde jag bara ihop en liten boll. Förövrig har jag no prov om 22 minuter, men det ska för hoppningsvis gå bra!

Första December



Första december klockan är kvart över sju. Jag och mina syskon sitter i soffan för nu ska årets julkalender dra igång, man måste ju faktiskt ge den en chans! Så här efter endast ett avsnitt har jag svårt att säga vad jag tycker om den men vi får väl se. Såg någon mer julkalendern i morse?