Trött tjej

Jag gillar denna låten! Den är speciell men också så himla härlig! För övrigt så har det vart utbytes studenter (eller hur man  nu ska säga) här från i lördags och idag har de åkt hem. Det var vart väldigt spännande och roligt men nu är jag massssssa trött! Nästan så man borde gå och lägga sig...

Date



Nu ska jag och herr kudde alldeles strax ha en liten date, mysigt värre!

Murklor och purklor

Om man vaknar klockan åtta på morgonen och inte har något att gör så kan det hända att man går upp. Då kan det plötsligt vara så att man hör ett ljud från vardagsrummet, tv:en! Om man går dit finner man genast sin lillebror och som en snäll syster kan man sällskapa honom lite. Då kan det plötsligt dyka upp ett program med väldig söta figurer på som heter Murklor och Purklor. Då kan man kolla lite på det två minuters långa programmet och komma fram till att det är jätte gulligt. Sen kan man blogga om det i brist på annat.
Men detta är bara sånt som kan hända, det finns ingen som säger att det har hänt...

Kakor



En stycke banan kaka med stjärnor på och några kolakakor. Nu ska jag mot tv:en och greppa tag i singstar micen!

Live Love Laugh


Dina vingar


Jag kände bara för att skriva något tänkvärd och då blev det detta. Vad jag menar med texten är två saker dels att man inte ska ha förutfattade meningar om olika saker men också att man inte ska vara rädd för att testa nya saker.

Nu tänker jag se på Glee, ha det!

Dagens I-landsproblem

Kaaaaaooos! Tycker det var ett bra att ord att börja detta inlägget med för det är så det känns just nu. Min dator låter nämligen helt knasigt och det känns som om den kommer explodera eller dylikt, ingen överdrift alls...


Därför (och även för att mina usb-minnen är fulla) så funderar jag på att köpa denna lilla svarta lådan. Kanske kanske inte? Dagens lilla I-landsproblem helt enkelt.


Eller nej, jag har ett till. Jag är nämligen massa förkyld och det är inte det minsta kul. Men men, that's life. Nu ska jag övergå till min kära tyska läxa.

Min nya bästis !



Låt mig introducera er för min nya bästis, fisherman's friend! Detta är mitt lilla knark just nu, min hals är nämligen beroende utav det för att kunna låta hyfsat normalt. Jag önskar mig själv lycka till på kören idag....

Svart & vitt!



Denna köpte jag idag, betydligt mindre än min stora stereo som jag hade innan, toppen!
Har även fått tag på ett par svarta byxor, LYCKA!!

Someone like you


Massa kärlek till Adele och hennes röst! ♥

Tre små fina



Hade verkligen inte sagt nej till denna radion och en klocka i denna stilen till mitt rum.
(clasohlson & ofeliashus)

Mitt lilla krypin


Idag har mitt rum fått en liten förändring, jag tog helt enkelt tag i det och städade! Verkligen inte speciellt kul men man får ju tänka på att det blir bättre sen!


Tex så kan det bli såhär mysigt med lite ljusslingor på golvet....


och såhär mysigt med en ljusslinga på skrivbordet. Förresten så har jag nyligen börjat använda detta skrivbordet, det kommer ifrån mormor och morfar men då var det brunt men jag har målat om det till vitt, me like!


Och här är lite hjärtan och stenar som ligger i mitt fönster! :)

Nu: käka!

Snö


Två vinterbilder från förra året

Jag lyssnar nästan på radio varje morgon, mestadels för att lyssna på musik men också för att få reda på saker och ting. Hur som helst, idag när jag, som vanligt slog på radion, så hörde jag att de pratade om snö, snö i oktober! I  och försige så var det öppe i norra Sverige, i Kiruna. Men ändå, är vi återigen påväg emot en ny istid!?

Say hello





Hur mysig är inte denna låten!?

Får i motljus



Här är en bild som jag fotade i någon gång emellan onsdag och söndag då jag befann mig i Frankrike. Eftersom jag inte orkade ta med mig systemkameran så tog jag istället med mig min lilla Nikon S570, som dog efter en dag och en natt (tror att den var på). Självklart hade jag inte tagit med mig någon laddare så jag fick istället fota med familjens ≈4 år gamla kompaktkamera, en lite Konica Minolta DiMAGE X50.
Hur som helst, en dag när vi var ute och gick så fotade jag denna bilden och jag gillar den verkligen! ♥


Kanelbullensdag



Idag är det kanelbullensdag och dagen till ära har jag bakat just det. Jag har också målat andra lagret på mitt skrivbord som jag håller på och målar om, hoppas att det blir bra!
Nu ska jag rensa bilder och kolla på pärlor, ha det! ♥

Just nu vill jag


Ta på mig mysiga kläder!


Åka till något varmt land


Lyssna på musik

Eller bara pyssla massa!!