En glad dag

 
Idag är jag glad för solen skiner ute, min förkylning släpper mer och mer och jag har hittat blommor i grannens trädgård, åhh.

Påskpyssel

Igår påskpysslade jag lite. Det blev två små kycklingar, gjorda av diverse material som jag hittade hemma.

I övrigt är jag massa förkyld, både ögon & näsa bara rinner och rinner och jag har ingen aning om hur många gånger jag vaknade i natt. Just nu befinner sig resten av familjen ute i skogen och myser medan jag är hemma själv, vilket som inte känns så jätte kul. Men men, ikväll ska jag umgås med ett gäng tjejer så det blir fint!
 

Klänningar

Fyra fina klänningar från H&M. Det är helt okej om det blir sommar nu.
 

Våffeldagen

Hej och välkommen till Theresias matblogg! Tänkte att det var en passande start med tanke på att denna blogg fylls mer och mer med ätbara saker. Men eftersom det var våffeldagen igår måste väl i alla fall detta inlägget vara okej?
 
I vilket fall så hade jag lite våffelmys med Josefine, Evelina och brorsa. Lyx lyx lyx!
 

Broccolisoppa

Dagens lunch bestod av broccolisoppa och nybakat bröd. Enkelt och gott!
 
 

Fåglar

Idag har det varit en fin fredag. Startade dagen med matteprov som kändes bra och sen var det håltimma följt av pianolektion och slutligen estetisk komunikation där vi håller på och skapar teater. Så himla kul!
 
Efter 2 timmar hemma begav jag mig till träningen lite tidigare än vanligt och fotade lite på vägen. Det är något med fåglar som hela tiden drar min uppmärksamhet, så fint! I övrigt gick träningen toppen och var kul som vanligt, ibland är det för bra!
 

Att improvisera ihop ett frukostbröd

 
Dagens frukost bestod av äpple med yoghurt & flingor, plus ihop improviserat bröd, som faktikst blev helt okej och vaniljte!

Flätor i en knut på huvudet

 
 
 

En onsdags frukost

En onsdagsfrukost med havregrynsgröt, toppad med kokos, hackad mandel och russin
Och mackor plus skogsbärste, fint!

Tankarna snurrar, likt jorden kring sin egen axel och mitt i allt står jag och vet inte riktigt hur jag ska göra


När lillebrorsan fyller 10 bast

Idag fyllde min lillebror 10 bast så vi bjöd hit lite släkt och hade en brunch med spenatpaj, nybakat bröd och frukt.
 
Efter att en del av gänget hade hängt en stund på skateparken för att inviga födelsedagsbarnets nya skateboard väntade marängtårta med godis och 10 st ljus på. Fin dag och nu sitter jag och funderar på att klicka hem ett nytt kameraobjektiv och en kameraväska, hmm