00113

 
Ett fluffig får, en kall januaridag.

Söndags fika

 
Den senaste veckan har det verkligen varit semlor över allt, på stan, på facebook, i tidningen, på internet & på instagram. Så ja, här är mitt bidrag till denna semlevärld. Så himla gott!
 

Fina fina väska

 
Sedan ett tag tillbaka är jag på jakt efter en ny väska, tyvärr har jag nog lite höga krav. Därför får nu både arbetskläder, notpapper, idrottskläder och annat fraktas i en väska som ej går att stänga. Hur som helst fick jag syn på denna kamera väskan idag, det var ju inte riktigt det jag letade efter men det är ju hur fin som helst, perfekt.

Jazz och mysfika

En bild från julafton
 
Idag på förmiddagen så var jag på en liten konsert där Two Generations spelade, som för övrigt var jätte mysigt! De spelade tex denna låt som berörde ännu mer när det var akustiskt, med bara sång och gitarr. 
På eftermiddagen har jag spenderat tid och haft mysfika med fina tjejer, bra dag helt enkelt. 

En mysig söndag

Igår hade jag en väldigt fin dag men en två timmars promenad med mysiga människor.
Vi gick upp på en utsiktsplats.
Sedan åt vi god mat, både soppa plus hembakat bröd och sedan efträtt med gotländsk saffranspannkaka och annat gott.
Också busade vi såklart massor.

Att sy en kjol

För ett tagsen när jag var i stan så hittade jag ett jättefint spettstyg och efter 3-4 h arbete så blev det förvandlat till en fin kjol!
 

Vad hände här?

 
När blev Spotify tidsbegränsat igen? 10 timmar per månad, t i o s m å t i m m a r ! Hur ska detta gå? Jag som just hade hittat en ny artist som verkar himla härlig! Specielt hennes låt New Soul, åhh!

Träning

 
Första ordentliga träningspasset detta året √ 
Känner att jag kommer få en ordentlig träningsvärk i benen imorgon, men det visar ju bara att man har jobbat ordentligt, gött!

Födelsedagstårta

 

Idag fyller min mamma år vilket vi självklart firade med tårta men jordgubbar & vaniljkräm som fyllning.
 

Den var även dekorerad med hallon, rosor, hjärtan och annat fint och smakade mycket bra. 
 
 

En Jordglob

 
Här är en av de finaste sakerna jag fick i julklapp. En jordglob, av mormor och morfar som har stått i deras källare i flera årtionder och som ingen längre använder. Tycker den är så himla fin, perfekt trots sina skavanker!

Kreativtkaos

Här är mitt lilla kreativakaos (det är ståtligt att ha vatten till färgen i en majsburk).
 
Jag försöker lära mig rita/måla fåglar och övning ger ju färdighet. 

En önskan

Kreta 2011
 
Medan regnet stänkter mot rutan sitter jag inne under mitt täcke och drömmer mig bort. Vill verkligen till ett varmt land, som Cypern eller Grekland, och bara ta det lugnt, bada i blått vatten, fota spännande saker och promenera runt på mysiga platser. 
 
Hoppas alla hade ett bra nyår förrsten, det hade jag!