En vintrig bild


-


Bakning - Smartiskakor och blåbärsmuffins



Eftermiddagen har jag ägnat åt bakning, känns som det var länge sen sist. Jag har gjort smartiskakor (några fick strössel istället för smartisar på för smartisarna tog slut) och blåbärsmuffins.
Jag hoppas de blev bra! Det blev ingen bild på blåbärsmuffinsen för de blev väldigt fula. Eftersom jag var lite stressad så hällde jag i blåbären i smeten och vispade med elvispen, alltså har jag fått ett antal grå/bruna muffins, inte snyggt. Men men, det var första gången och man lär sig ju av sina misstag ;)
Nu ska jag snart iväg och träna lite, hoppas alal får en toppen kväll!

Sommar

Jag vill ha sommar! Jag orkar verkligen inte med detta vädret längre! Nu är det ju knappt någon snö, bara is, kalt och lite snö här och där.
Uch! Ge mig sommar!

Musik <3


Anytime you need a friend (varning, beroendeframkallande!)


Spotify

Inspiration noll



För tillfället har jag inget kul att skriva, inga roliga bilder och inspirationen är på noll, underbart!

Vatten



Kvällsbilder



Eller kväll och kväll, jag fotade dem nästan alldeles nyss, solen går ned för tidigt. Men nu börjar den gå ner senare och senare varje dag och alltså kommer vi närmre och närmre sommaren och det är ju inte helt fel? :)

En sak till, himlen måste vara bland det finaste som finst!

En frusen gran



Detta är en av bilderna som jag fotade imorse, kanske slänger upp någon mer senare! :)

Tips


Sims 3 drömjobb



Jag tänkte bara varna alla om att detta spelet är en anning beroende framkallande, inte bra! Men men om någon mot förmodan skulle vara sugen på att köpa det så finns det massa sims till special pris här :)

Designen

Jag gjorde om min design lite igår och är hyfsat nöjd. Den andra var jag riktigt trött på. Jag kanske ska slänga in några bilder i headern sen, men det får vi se då :P
hur som helst, vad tycker ni? :)

Lego

Kolla här vad jag/min lillebror hitta på youtube. Han bad mig att söka på något lego och tillslut hamna vi vid den videon. Det är någon som har satt ihop masssa bilder och gjort det till en film, för mycket fritid? Kanske, men det var ändå coolt! :D
(någon som vet varför det inte gick att lägga in filmen i själva inlägget? :s)

Mellanmåls tips

FRUKTSALLAD! Super gott men också rätt nyttigt.


I min fruktsallad hade jag apelsin, äpple, bannan och russin. Sen är det också gott att hälla på lite naturell yoghurt som bryter emot det söta! :)

Träning

Åhh, vad jag älskar att träna! Att få ta i allt man har, göra några sittups mer än vad man tror att man orkar, att lyckats att stå och göra plankan lite längre än vad man egentligen tror att man ska klara. Man får inte ge upp för om man gör det så blir det bara jobbigt att resa sig igen, man får aldrig visa sig svag. Sen när man ÄNTLIGEN kan lägga sig ner igen, andas ut och de första man tänker är "Yes jag klarade det!". Jag älskar att känna hur kroppen arbetar och känna att slitet ger resultat. Så länge man fortsätter lite till (ungefär tills man tror att man ska dö) och bara tävlar mot sig själv så fixar man det mesta.
Man klarar alltid mycket mer än vad man tror!

Tidningstips



Denna tidningen har jag läst de senaste dagrana, massa insperation och tips! :)

Min tårta



Här är en liten snabb bild på tårtan som jag hade gjort idag. Jag har haft en toppen dag och nu är jag lite trött så ska nog lägga mig och läsa i Kamera och Bild som jag fick.
Förrästen vad tycker ni om tårtan? Jag blev faktiskt väldigt nöjd :)

En sak till, jag tycker att någon borde ge mig en blogg desigen i present för jag börjar tröttna på min och har inga ideer på hur jag ska göra en ny :s

Femton år idag!


Perfect timing




American Honey och Tårta!

Nu ska jag lyssna bland annat på denna låten och fixa dekoratoner till min tårta till imorgon för då fyller jag nämligen femton!

Jag valde att göra tårtan själv bara för jag tycker det är sjukt kul så nu hoppas jag att det ska bli bra med! Slänger nog in någon bild på den i morrn med :)

 


En bild


Tänkvärt


Andrew Peterson - Family Man

 



SOL



Godmorgon! Nu ska jag snart bege mig till skolan, hoppas alla får en toppen dag! :D

Jag vill inte ha träningsvärk



Ett oemotståndligt begär



Om jag ska vara ärlig så läser jag nästan aldrig böcker, förutom i skolan såklart. Men men, hur som helst så var jag ju iväg och åkte skidor och då tänkte jag att det kunde vara bra att ha med en bok, ifall det inte skulle vara bra väder eller så. Så jag lånade en bok på bibblan och denna var faktiskt riktigt bra!
Det är en blandning av spänning och massa humor.
Den handlar om Heather som är 28 år som jobbar på ett elevhem. Plötsligt hittar de en död flicka i hiss schaktet. Alla tror att flickan har hiss-surfat och dött av en olyckshändelse. Men det tror inte Heather, hon tror att det har begåtts ett mord.
Jag rekomenderar verkligen denna boken! :)

Siluetter i solen


En bild som jag fotad dagen innan vi åkte hem ifrån vår skidresan.

Tårta



En tårta som jag bakade till mamma eftersom att hon fyllde år när vi var och åkte skidor i veckan.
Vad tycks? :)

Tårta



En tårta som jag bakade till mamma eftersom att hon fyllde år när vi var och åkte skidor i veckan.
Vad tycks? :)

Lady antebellum

Lite ny funnen musik!



Och även en spotify länk: Lady Antebellum – American Honey

GOTT NYTT ÅR!



(mitt hundrade inlägg! :))