Dukning



Nu när det är vår så kan man ersätta värmeljusen med vitsippor, härligt! :)

En vitsippa


Vackra blommor



Nu måste jag rensa och redigera bilder och ikväll blir det antagligen träning! :)

Eet

Youtube och Spotify

En söt klänning



Bara så ni vet så tycker jag denna klänningen är söt och jag älskar färgen!
(klicka på bilden så kommer ni till Nelly.se där man kan köpa den :) )

Kladd



Åh jag är kär i vädret, så himla underbart med sol och värme! Nu i eftermiddag så har jag suttit ute i solen och min tanke var att öva på engelska oregelbundnaverb, men det slutade istället med att jag satt och kladdade på ett papper här över ser ni en del av det "jätte fina" resultatet.
Nu sticker jag snart och tränar fotboll! :)

Dagens Frisyr - toffs


Dagens Frisyr i svartvitt


Mobilbilder håller på att ta över denna bloggen

Såhär har mitt hår sett ut idag, dock så var det nog lite mer välborstat i morse, men det är smällar man får ta ;)

En liten fundering

 

 

 





Vårtecken

Ett till vårtecken, google har massa fåglar :D

Vår



En till bild på de små löven som har börjat dyka upp på björkarna i vår trädgård.

En blåsippa

Blåsippa ute i backarna står, niger och säger att nu är det vår!

Löv



Kolla vad jag hittade på träden innan idag, små små löv, detta måste ju vara ett säkert vårtecken!? Yess!!

Lockar plus solglasögon

Check √


En hungrig liten filur



En till djur bild, undras om jag i hemlighet kör på något djurtema idag? Vem vet?

Djur



En färgstark tupp och två små grisar.

Tulpaner

En bild, fotad i det härliga vädret! :)

Blommor


Sockersöt



Behöver jag ens skriva att jag är lite kär i min sockersöta tröja med små kakor på? :)

Snurrbullar



Andledningen till att jag nyss skrev att jag har skillsen, jag har lärt mig hur man gör "Snurrbullar" :D
( jaa, det heter så, i alal fall i min värld, om man int evet namnet så får man ju hitta på något passande ;) )

Random bild



Morgonen har ägnats åt bullbakning tillsammans med mamma, mysigt :)
Jag måste bara tillägga att jag har skillzen!

Äntligen hemma

Efter ett riktigt härligt, jobbigt och roligt träningpass så har jag nu kollat på tv4play på äntligen hemma, riktigt bra program! Till det åt jag yoghurt med jordgubbar, solrosfrön och speciallflingor, frågan är om det kan bli bättre? :)

Frida



En bild på Frida som jag fotade igår i vårvädret! :)

En söt cykel


Mobil bild, underbart!

Jag kom nyligen hem ifrån stan och vi har bla vart och tittat på cykel och kolla vilken cool cykel jag hittade i affären, en cupcakes cykel!! :D

Update
Här är en bild på cyklen som jag hittade på google, lite cool är den ändå.



En bild från stranden


Design till Frida

Idag har jag vart med Frida och vi var bla ute och fotade, tex den stora bilden i headern. Sedan när vi kom in började vi på en ny design till henne och här ovan ser ni resultatet, vad tycks? Klicka på bilden också kommer ni till Fridas blogg :D

Det ät bara ett litet problem med designen, plötsligt kom det in någon adress över header, någon som vet hur man får bort den? :)


En röd liten stuga vid havet



Det är något med röda små hus, de ser alltid så mysiga ut! Sen att denna dessutom ligger vid havet gör ju bara saken bättre!

I am free


Månen


Suddig bild och grejer √

Var nyss ute och tog några snabba bilder på månen och blev just ännu mer sugen på att köpa detta objektivet. Någon som har det och kanske har lust att skriva några korta rader om det till mig? :)

Favorit

Detta måste vara min nya favoritsida, maaaassa inredningsinsperation. Måsta bara säga att jag är kär i denna hallen!



Bilder lånade från länken ovan! :)

Recept på Kolakakor



Idag har jag inte bara bakat kokostoppar, utan även kolakakor så här är ett recept på det med :)

Recept på Kokostoppar


Vidare



Jag har gått vidare i Malins fototävling så jag skulle bli jätte glad om ni klickade på bilden och slängde en röst på bild nr 11 :)

Nu ska jag fortsätta baka!

Ibland får man faktiskt lov att vara lite ego



Spotify

Nej nej nej, vad är detta!? Så kan de ju inte göra, nu tog mitt liv just halvt slut :(

En fjäril från sommaren


En liten groda


Häftig låt

Här är en riktigt häftig låt, iaf om man frågar mig ;)


Två fototävlingar till



Just nu håller Anna och Alice en fototävling där man kan vinna ett valfritt close-up från tvspelsweb.se.
Temat är känslor och jag tycker att denna bilden utstrålar extremt mycket glädje!

----------------------------------------------------

Även Malin har en fototävling nu där man kan vinna en reflexskärm ifrån http://johanpixels.se/webbshop/.
Hon har temat vårkänslor och om inte denna bilden är vår så vet jag inte vad som är det.

Regn?

Var ifrån kom regnet och vart tog vårvädret vägen?


Dagens


Webbcam och mobilbilder, underbar kvalite......

Okej, ingen aning om varför jag slänger upp dessa totalkassa bilderna och är ju egentligen inget speciellt med dem. Idag kör jag på min nödlösning när man inte hinner/orkar göra något speciellt med håret, nämligen en slavrig knut, helt okej ändå. Andledningen till att jag har en bild på mina naglar är att de råkade komam med på den första bilden och då tänkte jag även visa en större bild, som istället blev mindre, tummen upp för den! Men hur som helst så är det bara vitt längst ut och sedan en glittrigt streck, enkelt men snyggt och passar till allt!

Dillblommor



Eftersom jag inte har några nya bilder så fortsätter jag att slänga upp bilder i från sommaren, men det är väl inte helt fel? :)

Dröm sött


Färg!


Jag är baksugen, riiiiktigt baksugen på att baka något färglatt!

Lockar + rött hår

= världens vackraste kombination!

Sommar outfit

 

Jag vet inte varför jag plötslig slänger upp massa bilder på kläder och skor, andledningen är antagligen att jag är sjuuukt shoppingsugen!


Jag är kär



Vacker låt


Nytt

För ett tagsedan fixade jag en ny bakgrund och nya ikoner, detta känns en aning mer jag en nalle puh :P

Dagens frisyr



Idag kör vi på flätor lite här och där :)

Låt med betydelsefull text


Fototävling



Just nu så hålls det en fototävling hos Petronella och Maja där man kan vinna ett valfritt close up filter ifrån tvspelsweb.se. Så varför inte ställa upp? :) Jag skulle gärna vilja vinna detta close up filtret och andledningen är att jag tycker det är väldigt kul att fota småsaker som blommor och legogubbar! Om du med vill vara med så är det bara att klicka här!

En sommar bild...


I regn vädret. Jag vill ha värme och sol nu!

Förresten, glöm inte att slänga en röst på bidrag nr 2 här, det uppskattas jätte mycket :)

Leeds castle



En bild från när jag var i England i höstas.

Military fitness


Igår var jag och testade på military fitness. Riktigt roligt! Det är en blandning av konditionsträning och styrka. Verkligen något som jag rekomenderar starkt!

Är det någon mer som har testat military fitness? :)

Kakformar!


Idag kör vi på halvt udda redigering.. ;)


Jag är kär i dessa formarna, någon gång ska jag baka maassssor kakor i alla olika storlekarna :D

Blockchoklad


Okej, idag har jag kommit fram till att blockchoklad är farligt, det blir lätt liiiiite överdrivet. Mina kakor från igår blev mina offer.
Fast vissa blev jag riktigt nöjd med, tex dessa här under :)


Men ibland så orkar man inte kavla ut degen hundra gånger till och sätta små hjärtmått så då gör man istället fula ringar, som man sedan doppar i resterna ifrån chokladen. Då kan det gå såhär..


Allt detta är gjort med endast två små rutor blockchoklad, händigt eller vad? :P

Fototävling



Jag har gått vidare i en fototävling med denna bilden, kul :D släng gärna en röst på nummer två här!

I can see you


Bakning

 

 

idag har jag bland annat bakat lite, småkakor och blåbärsmuffins. (lägg märke till att det står "Hembakat" på muffisformarna ;) )

 

Recept på småkakorna hittar ni här. Superlätt och det blir mycket roligare med tex hjärtformar!


Duktig!

 

Sjukt duktig kille som var med på talang igår!


Plugg tips?


Jag blir smått galen på mig själv, jag måste verkligen börja plugga mer ordentligt! Visst prov osv brukar gå bra ändå men det känns ju oftast betydligt bättre om man känner sig lite mer förbered.
Så är det någon som har några plugg tips? :)