You can made it!


Jag och min älskade glass med smakerna polka, saltlakris och pecannöt kola

Några dagar innan nyår förra året så bestämde jag mig för att efter tolvslaget så skulle jag inte äta/dricka kakor, glass, godis, läsk, saft, bullar, tårtor och annat som kändes "fikit". Egentligen så vet jag inte varför men det kändes mest som en kul grej, för att testa mig själv eftersom jag egentligen är väääldigt förtjust i allt som innehåller socker, jag älskar glass och kakor! Mitt första mål var att klara en månad och redan i början av året blev jag "testad" när resten av familjen satt och åt våfflor med sylt och grädde. Jag älskar våfflor, men åt jag någon? Nej, för jag hade bestämt mig för att låta bli.

När hela Januari hade gått och även min födelsedag hade passerat, då jag inte ens åt min egen tårta (som tur var så hade jag bakat den själv eftersom jag tycker sånt är kul). Det hade vart rätt svårt att inte äta något söt men jag hade klarat en månad och för skoj skull fortsatte jag utan "onödiga sötsaker".

Tiden gick och gick och plötsligt var sommarlovet snart där. Plötsligt slog tanken mig, en sommar utan glass, går det verkligen? Nej nej nej, det är klart att det inte funkar så direkt efter skolavslutningen cyklade jag och några kompisar ner till stranden och köpte just glass och gud vad gott det var! Första glassen eller "onödiga sötsaken" på 172 dagar!
Okej, det där var en liten lögn för jag har faktiskt fuskat tre gånger då jag har ätit:
-Saltade jordnötter hos en kompis, man kan ju inte vara hur jobbig som helst.
-Tacochips på en restaurang, av samma andledning.
-En välkoms-läsk-sak hos min moster på hennes fest, vilket jag inte alls vet varför.
Men men, alla gör små misstag.

Men hur som helst så kanske någon undrar varför jag skriver detta? Jo det är helt enkelt för jag vill säga att om man bestämmer sig för att klara något och verkligen anstränger sig, då kommer man även att lyckas!


Snygg bild! :D stolt fotograf xd

2011-06-12 | 18:30:21

så jävla grym! BRAAA JOBBAAT TIRRUUUS! :D

2011-06-12 | 20:39:13

Tyvärr slut! Haha ;)

2011-06-13 | 15:57:16

THERESIA!!!!! SOULMATEE!!! BRUKAR OCKSÅ HA EXAAAAKT DE TRE SMAKERNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3

2011-06-13 | 21:39:10

Härlig bild!!

2011-06-15 | 14:42:13

Gud vilken härlig bild :D

2011-06-15 | 15:08:44

Svar: Tack så mycket! (:



Så gott med glass! (:

2011-06-17 | 16:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback